FAN SSFC

Monday, March 19, 2012

DUA PERLAWANAN TERAKHIR

Salam 1 Malaysia dan salam sukan buat semua follower's sekalian. Bertemu kita sekali lagi di dalam blog pasukan SSFC ini untuk melihat perjalanan atau aktiviti pasukan SSFC sepanjang musim 2012 ini. Kali ini, penulis ingin mengulas serba sedikit perlawanan terakhir pasukan SSFC baru-baru ini. Penulis memohon maaf diatas kelewatan melaporkan berita mengenai perlawanan tersebut akibat tugasan lain.

Baiklah, untuk makluman follower's sekalian, SSFC telah mengadakan siri perlawanan persahabatan menentang pasukan Intekma FC.Perlawanan ini diadakan secara timbal balik bagi kedua-dua pasukan. Ini merupakan perlawanan ke-3 dan ke-4 bagi pasukan SSFC yang secara keseluruhannya telah mengadakan empat perlawanan dimana SSFC mencetak satu kemenangan, 2 seri dan 1 kalah.

Berikut kita saksikan sedikit ulasan berkaitan perlawanan tersebut. Laporan telah disediakan oleh PENA JPsel :-

SHAH ALAM - Selangor :
Pasukan SSFC telah mengadakan dua siri perlawanan timbal balik menentang pasukan Intekma FC yang berlangsung di padang JKR, Seksyen 17 Shah Alam.


Perlawanan pertama yang berlangsung itu berkesudahan seri 2-2. Perlawanan tampak seimbang oleh kedua-dua pasukan. Jaringan pertama pasukan SSFC dijaringkan oleh Mohd Nadzri (gambar kanan) dan Jefri Jani(gambar bawah) menjaringkan gol kedua untuk mengikat kedudukan.

Perlawanan timbal balik seminggu kemudian, berkesudahan SSFC tewas 0-1 kepada pasukan sama. Banyak peluang-peluang yang hadir namun tidak dapat dimanfaatkan dengan sebaik mungkin oleh pemain-pemain SSFC.

Pemain-pemain SSFC juga bermain dibawah keupayaan sebenar mereka. Beberapa pertukaran dilakukan bagi mengisi kelemahan beberapa posisi namun SSFC gagal menemui jaringan. Aggregat keputusan perlawanan memihak kepada Intekma menewaskan SSFC 3-2.


Akhir kata, Majulah Sukan Untuk Negara...!!!




PENA JPSel


P/S : Bernama memohon maaf kerana berita update perlawanan tidak dapat di ulas dengan lebih baik. Bernama akan mencoretkan ulasan-ulasan perlawanan lain pada masa akan datang... :)


No comments: