FAN SSFC

Friday, March 2, 2012

PERMULAAN HAMBAR

SELANGOR - Shah Alam. Bertempat di padang JKR Seksyen 17, telah berlangsungnya perlawanan persahabatan di antara SSFC menentang Muzium FC yang berkesudahan seri 1-1.

SSFC banyak menyerang dan mengasak kubu lawan di separuh masa pertama, dimana percubaan demi percubaan bertali arus ke arah pintu gol lawan, namun buntu. Sedikit kealpaan dari pertahanan SSFC, Muzium FC berjaya menjaringkan gol melalui arah kanan SSFC melalui sayap kiri mereka lalu mudah merembat masuk menewaskan penjaga gol gantian, Ahmad Fais Misbah pada minit ke-42.

Pertukaran pemain SSFC diseparuh masa kedua, cuba mengimbangi rentak permainan dan cuba mencari gol penyamaan. Gol yang dicari hadir pada lewat permainan apabila, Fauzi berjaya meloloskan diri dari sayap kiri lalu melintangkan bola ke dalam kotak penalti namun bola terus menuju ke jaring pada minit ke-89.

Perlawanan berakhir dengan keputusan 1-1. Permulaan hambar dari SSFC untuk musim 2012 ini hanya sekadar seri dengan pasukan yang kurang menyerang ini. Namun, SSFC tetap bersemangat walaupun ketinggalan 0-1 dan terus mengasak pasukan lawan dalam mencari gol penyamaan. SSFC berjaya mengutip 1 mata pada perlawanan tempoh hari.

PENA JPSel

1 comment:

faris7 said...

bile penyerang dipaksa jadi keeper...he he he ....biasa merembat nie...kene rembat..