FAN SSFC

Friday, March 2, 2012

KEMENANGAN BESAR

SHAH ALAM - Selangor. Bertempat di padang JKR, Seksyen 17 Shah Alam telah berlangsungnya perlawanan kedua SSFC menentang UiTM Fakulti Perakaunan pada hari Sabtu pagi yang lalu. SSFC berjaya 'mambaham' pasukan UiTM dengan keputusan 4-1.

Pesta gol SSFC bermula di separuh kedua apabila SSFC mendapat sepakan sedut yang diambil oleh Razan dari sebelah kanan gawang lawan lalu masuk menerjah jaring. Antara sepakan 'corner kick' terbaik setakat ini. SSFC didepan 1-0 pada minit ke-37.

SSFC sekali lagi dihadapan apabila Jefri Jani berjaya melepasi perangkap offside dari tengah padang dimana bola yang dikeluarkan dari kotak penalti SSFC terus ke arah Jefri yang berada ditengah padang lalu mengawal secara solo dan berjaya menewaskan penjaga gol UiTM FP pada minit ke-43 untuk kedudukan 2-0.

UiTM FP bingkas bangkit merapatkan jurang gol apabila berjaya menjaringkan gol pada minit ke-65 apabila penyerang UiTM FP berjaya menyambar peluang dihadapan gawang untuk menewaskan penjaga gol SSFC, Rizal Za'aba.

Pada minit ke-77, SSFC sekali lagi di depan selepas satu sepakan sudut yang diambil dari sebelah kiri disambar oleh pemain SSFC dihadapan gawang UiTM FP, berlaku sedikit kekalutan lalu ditendang oleh pemain UiTM FP untuk jaringan sendiri dan SSFC mendahului 3-1.

Penyerang veteran SSFC, Ahmad Fais Misbah sekali lagi menghukum kealpaan UiTM FP apabila mendapat bola hantaran lintang dari Firdaus lalu merembat deras kearah gawang gol yang gagal ditepis keluar oleh penjaga gol UiTM FP pada minit ke-84.

Perlawanan berkesudahan SSFC menewaskan pasukan UiTM FP dengan jaringan 4 berbalas 1. SSFC sekarang mengumpul 4 mata dengan 5 jaringan dan bolos 2. Tahniah buat pasukan SSFC.

Akhir kata, Majulah Sukan Untuk Negara Juga SSFC!!!


PENA JPsel

1 comment:

jeffrey23 said...

Best la team ni hene