FAN SSFC

Thursday, June 16, 2011

Mengekalkan Kemeriahan Kejohanan!!!

Salam 1 Malaysia dan salam sukan buat semua follower's sekalian. Semoga anda berada dalam keadaan ceria dan gembira sentiasa. Bertemu kita sekali lagi di ruangan blog jpselsoccer bagi membincangkan isu-isu berkaitan SSFC. Dan kali ini, penulis ingin berkongsi pandangan dengan semua dan berharap ada respon terbaik dari anda semua.

Melihat pada kejohanan Futsal Inter-Unit yang berlangsung semalam, pasukan yang disertai dari unit tetap adalah pasukan Ekonomi, pasukan Harga dan juga pasukan Rangka+Admin. Manakala satu pasukan lagi disertai oleh pasukan Sambilan Ekonomi(pasukan jemputan).

Ini bermakna, kuota bagi pasukan tetap telah diisi oleh pasukan sambilan(ibarat pasukan luar). Ini yang penulis cuba maksudkan disini bahawa kemeriahan kejohanan kali ini sedikit hilang serinya kerana objektif utama kejohanan adalah untuk pasukan dari kakitangan tetap sahaja disamping meng'import' player yang sudah biasa bersama pasukan.

Pasukan tetap yang tidak menyertai kejohanan edisi ke-4(semalam) adalah pasukan Isi Rumah dan juga Pasukan Prosesan. Jika pasukan ini ada, bermakna kuota pasukan tetap yang menyertai kejohanan sudah cukup kepada empat pasukan.

Jadi, bagi memeriahkan kembali serta atas idea beberapa pihak untuk kejohanan akan datang sebelum tirai sukan SSFC berehat(bulan puasa) nanti, pasukan yang sama pada edisi ke-4 yang lepas dikekalkan manakala pasukan juara perlu ada kerana sebagai juara tidak boleh dibuang begitu sahaja dan perlu 'dibuang' secara terhormat(maaf terbahasa kasar) dan kita(pasukan tetap) perlu bermain habis-habisan untuk merampas semula piala tersebut pada edisi ke-5 nanti.

Seterusnya, apabila kejohanan dibuka semula bagi edisi ke-6, kita hadkan sahaja pasukan untuk kejohanan ini hanya kepada pasukan tetap sahaja, tiada lagi pasukan jemputan. Jika pasukan yang mengambil bahagian hanya tiga pasukan sahaja, kita kekalkan pasukan tersebut tanpa perlu ambil pasukan luar dan kejohanan diteruskan seperti biasa cuma pasukan bertanding bukan empat tetapi tiga.

Bukan untuk membuang atau membelakangkan pasukan sambilan tapi bagi penulis, kejohanan ini lebih tertumpu kepada anggota atau pasukan tetap. Jadi, kemeriahan bersama akan dirasai sebagai pemanas badan buat rakan-rakan sepasukan dalam pasukan SSFC. Lagipun, sudahlah namanya Inter-Unit, bermakna anggota tetap yang akan meneruskan kejohanan ini pada masa akan datang. Kalau sambilan yang menjadi juara dan mereka sudah tamat tempoh, bukan Inter-Unit namanya. Betul tak?

Jadi, fikir-fikirlah untuk kelebihan bersama. Jika, hendakkan pasukan luar turut serta terpulang kepada semua. Harap maaf jika ada terkasar bahasa yang penulis tidak sengaja kan semoga kritikan ini dapat membina buat pasukan pada masa akan datang.

Sekian dari penulis, akhir kata Majulah Sukan Untuk Negara Juga SSFC!!!




PENA JPse
l


p/s :
Kekalkan penguasaan dari Pasukan Tetap

1 comment:

wan said...

aku stuju gn cadangan @ pendapat PENA JP kite nie...lgpun edisi ke 4 nie kemeriahan terencat skit gn ketiadaan unit isi-pro....