FAN SSFC

Tuesday, June 21, 2011

Tewas Mengejut

Salam 1 Malaysia dan salam sukan buat semua follower's sekalian. Moga anda semua berada dalam keadaan ceria dan sihat sentiasa. Hari ini disampaikan sedikit info berkaitan perlawanan semalam. Laporan telah disediakan :


SHAH ALAM, Selangor - Semalam(Isnin) telah diadakan satu perlawanan persahabatan diantara SSFC menentang sebuah pasukan dari Shah Alam, Seksyen 7. Perlawanan yang diadakan pada sebelah petang itu berkesudahan pasukan SSFC tewas mengejut apabila dibolos enam gol berbalas satu.

Ini merupakan perlawanan yang ke-17 buat pasukan SSFC untuk musim ini yang juga kekalahan ke-6 dimana kekalahan terakhir adalah ketika menentang pasukan PDRM-PJ. Pada petang semalam, SSFC kehilangan beberapa tonggak utama apabila tidak dapat menurukan penjaga gol muda mereka, Rizal Zaaba yang kurang cergas(demam malaria tapioka), pertahanan tengah yang juga ketua pasukan, Zulham Mansor(Shoulders Dislocation), Azri Ismail yang juga pertahanan, Ahmad Fais dan beberapa pemain lain yang sedikit sebanyak merencatkan permainan pasukan.

Diseparuh masa pertama, pasukan pelawat lebih banyak membuat serangan dengan memerangkap pertahanan SSFC melalui hantaran kemas untuk melepasi off-side yang cuba dilakukan oleh pertahanan SSFC namun gagal untuk menyekat kemaraan penyerang lawan. SSFC terpaksa menurunkan Hanif Hanan sebagai penjaga gol bidan terjun buat pasukan selepasa ketiadaan penjaga gol utama. SSFC ketinggalan 3 gol tanpa balas diseparuh masa pertama ini hasil hantaran tepat mereka yang berjaya meloloskan diri namun SSFC cuba mengejar jaringan apabila satu hantaran dari Qayyum berjaya melepasi perangkap off-side sebelum disambar oleh Nadzri Salleh (gambar) untuk menolak mudah gol saguhati buat pasukan tuan rumah.

Diseparuh masa kedua, SSFC membuat beberapa pertukaran dengan menggantikan Hanif Hanan dengan Sharizal Alias dari posisi penjaga gol ke posisi pertahanan. Pasukan pelawat hanya berjaya menjaringkan 2 gol diseparuh masa kedua ini.

Kesimpulan dari perlawanan semalam, sedikit sebanyak memberi pengajaran buat SSFC untuk lebih berusaha bagi meningkatkan permainan. Dan, tanpa beberapa tonggak utama yang mengisi posisi penting dalam pasukan seperti penjaga gol dan juga pertahanan sedikit sebanyak merencatkan permainan pasukan SSFC. Dengan kecederaan semalam yang dialami oleh Wan Faizal dan juga Mohd.Firdaus akan menambahkan lagi senarai pemain yang cedera.

Selain itu, pemain masih kurang disiplin dimana permainan yang akan dimulakan pada bila-bila masa itu dapat dilihat hanya beberapa pemain sahaja yang sampai sedangkan pasukan lawan telah pun membuat warming-up tetapi pasukan SSFC masih lagi sedang bersiap-siap.


Apa pun, teruskan komitmen anda untuk masa-masa akan datang dan jutaan terima kasih kepada semua yang menjayakan perlawanan semalam. Semoga kita bertemu lagi di lain hari dan waktu.

Akhir kata, Majulah Sukan Untuk Negara Juga SSFC!!!


Barisan Pemain :
Haniff Hanan, Hisham, Wan Faizal, Faizal Hasbi Tan, Qayyum, Firdaus, Nadzri, Hashim Rejab, Talib Mansor, Jefri Jani, Azrul, Rizuan Ghani, Syed Shairazi, Sharizal Alias




PENA JPsel


p/s :
Kekalahan suatu pengalaman, ambil sebagai pengajaran...
:)

No comments: