FAN SSFC

Wednesday, June 1, 2011

Mengekalkan Kemenangan Perlawanan Luar

Salam 1 Malaysia dan salam sukan buat semua follower's sekalian. Pertama sekali penulis memohon maaf di atas kelewatan menghebahkan laporan kemenangan pasukan kerana beberapa sebab yang tidak dapat dielakkan. Hari ini, kita berjumpa lagi diruangan yang sama dan di postkan laporan berita berkaitan perlawanan SSFc menentang JP Perak(JPP). Laporan telah disediakan :



IPOH, Batu Gajah - Mengekalkan kemenangan, itulah ungkapan yang sesuai buat pasukan SSFc apabila mereka mengekalkan rekod kemenangan perlawanan diluar Selangor ketika bertemu pasukan JP Perak(JPP) pada 28/05/2011 baru-baru ini.

Tanpa beberapa pemain utama pasukan, SSFc mengekalkan rentak permainan baik ketika bertemu JPP sabtu lepas untuk meraih kemenangan 2-1. Permainan bermula baik dari pemain SSFc apabila kerap melancarkan serangan ke kubu lawan. Banyak peluang tercipta pada separuh masa pertama namun tidak dapat disudahkan dengan sempurna oleh pemain.

Jaringan pertama tercipta apabila bola hantaran Ahmad Fais ditanduk oleh Jef
ri Jani(gambar kanan) untuk memperoleh jaringan pertama. Tidak lama selepas itu, satu gerakan solo dari ketua pasukan, Zulham Mansor(gambar bawah) sambil dibantu oleh Nadzri yang membuat gerakan satu dua lalu mudah menguis bola ke gawang JPP untuk mendahului 2-0.

Setelah babak kedua bersambung, SSFc telah membuat beberapa pertukaran pemain bagi mengimbangi beberapa posisi. Permainan nampak seimbang namun pasukan JPP berjaya mencuri gol saguhati ketika serangan yang mereka lakukan berjaya menewaskan penjaga gol SSFc, Rizal Zaaba untuk kedudukan jaringan 2-1.

Pemain SSFc cuba bertahan serta mengawal permainan terutama dibahagian pertahanan yang kerap kali membenteng asakan lawan bagi memperolehi kemenangan sebagai bekalan untuk dibawa pulang. Permainan berlanjutan sehingga separuh masa ketiga namun tiada jaringan yang dilakukan oleh kedua-dua pasukan sehingga wisel penamat ditiup oleh pengadil perlawanan pada petang itu. Akhirnya kemenangan tercipta diluar buat SSFc yang menewaskan JPP 2-1.

Pemain beraksi baik, memberi tumpuan penuh serta fokus pada pertemuan tersebut sehingga memperoleh kemenangan. Teruskan perjuangan dan tingkatkan mutu permainan pada masa akan datang.


Akhir kata, Majulah Sukan Untuk Negara Juga SSFc!!!




PENA JPsel

p/s : Tiada dalam sebahagian skuad ketika bertarung, 'glove' baru tak melekat :)

No comments: